top of page
Search
  • Writer's pictureארזתי לבד-דורית בעולם

בודפשט ינואר 2020

Updated: Feb 28, 2020

טיסה

טיסה דרך וויזאייר, טסנו רק עם טרולי ולכן יצאו כרטיסים זולים מאוד, בערך 300 שקל לבן אדם! הטיסה עצמה התעכבה קצת בהלוך, אבל היו סה"כ טיסות טובות ומהירות.

אתרים מומלצים להזמנת כרטיסים -


מלון

ישנו במלון בשם Mercure Budapest City Center, מיקום מעולה! לפי דעתנו הכי טוב שאפשר למצוא, וגם המחיר שלו ממש אחלה ביחס לרמה ולשירות. גם הפקידים בקבלה היו מאוד נחמדים ועזרו לנו עם התמצאות בימים הראשונים עד שהבנו מה הולך :) אתרים מומלצים להזמנת לינה -

שפה

ההונגרים מדברים הונגרית, שלפי מה שצור הסביר לנו בסיור היא נחשבת לשפה השלישית הכי מסובכת בעולם. בכל מקרה ממש אין צורך לדעת הונגרית, כל הצעירים בעיר יודעים אנגלית ברמה מאוד גבוהה וכל השלטים והמכונות כרטיסים זמינים גם באנגלית. אנחנו כן למדנו להגיד "תודה" ו-"בבקשה" בהונגרית וראינו שזה שימח את המקומיים כשאמרנו להם.

מטבע ומחירים

המטבע המקומי הוא פורינט, אנחנו הגענו עם יורו מהארץ והמרנו שם, הרבה יותר משתלם מלהחליף בארץ. העיר מאוד מאוד זולה, ואפשר למצוא ארוחה טעימה ביחד עם בירה באיזור ה-10 יורו. כמובן שאם תרצו ללכת למסעדה יוקרתית תשלמו יותר, אבל אנחנו נהננו מאוד מהאופציות הרגילות.

מבחינת המרת כסף הכי משתלם זה בדוכן החלפת כספים בשם "האיראני", אבל יש שם המון תור ולטעמנו ההפרש הקטן במחיר לא היה שווה את התור. אנחנו מצאנו שהכי נוח לחשב שכל 1000 פורינט שווים לכ-11.5 שקל

תחבורה ציבורית

התחבורה הציבורית בעיר נפלאה! קנינו כרטיס ללא הגבלה לכל התקופה שלנו שם והוא איפשר לנו נסיעות ללא הגבלה ברכבת התחתית ובאוטובוסים. התחבורה עצמה מהירה ובתדירות מדהימה. השתמשנו בגוגל מפות כדי לנווט, האפליקציה מתואמת עם הזמנים של התחבורה הציבורית בעיר.

מזג אוויר

טסנו בינואר ובהתאם היה קר מאוד, לפעמים 2-3 מעלות ולפעמים גם מתחת לאפס. אבל התלבשנו חם עם עם מעיל טוב והיה ממש בסדר ולגמרי לא הפריע לנו להסתובבות בעיר וכל פעם שקצת קר נכנסים לשתות קפה ולהתחמם ואז ממשיכים. שימו לב שמקומות סגורים יכולים להיות מאוד מחוממים (כמו הקניון למשל), אז מומלץ להתלבש עם דברים שנוח להוריד כשחם מדי.

יום ראשון

נחתנו בבודפשט! מהשדה לקחנו את קו 100e שהיה ממש אחלה וקל למצוא, נמצא ביציאה מצד ימין וכל כרטיס נסיעה עולה כ-900 פורינט (10.5 שקלים) שזה מחיר ממש זול!!!

המלון שלנו היה בתחנה הראשונה של קו 100e (דיאק טר). ליד המלון יש מטרו צמוד, חשמלית, בנק, וצ'יינג'ים (כולל האירני שממש קרוב!)

אחרי שהתארגנו במלון קצת הלכנו לאכול בקפה אנה שנמצא יחסית קרוב ובתוך הואצי אוצה. קפה טעים מאוד וגם אחלה מאפים.

אחר כך הלכנו לקניות בקניונים - ארנה ו-ווסט אנד. שניהם גדולים מאוד ויש מלא מה לראות ולקנות. כשהיינו עוד נשאר בווסטאנד עץ כריסמס גדול מהחג שהיה, היה מאוד יפה ומרשים.

לקראת הערב הלכנו לשוק הגדול – מלא מלא דוכנים של גבינות, נקניקים, ירקות ופירות. בקומה למעלה יש דוכני אוכל הונגרי טעים והמון מזכרות. נשנשנו אוכל מהרבה דוכנים לארוחת ערב, היה טעים והרגשנו ממש את האווירה המקומית :) בערב הלכנו לשתות בירה בפאב אירי מקומי, הגינס הכי טעימה ששתינו! ההבדל מהארץ מורגש!


יום שני

ביום השני שלנו עשינו סיור עם צור המקסים דרך בודפשט עם מאור, היה נהדר!!! אכלנו ארוחת בוקר במלון (טעימה מאוד!) ולאחר מכן בעשר עשינו סיור להכרת העיר, ממליצה לעשות גם בתחילת הטיול! צור נתן לנו המון המון מידע ועזר לנו לתכנן את שאר הטיול שלנו. עברנו בכל המקומות המרכזיים - גשר השלשלאות, אנדרטת הנעליים, הפרלמנט ועוד הרבה. בסוף הטיול צור גם פינק אותנו בקורטוש מצוין. היה ללא ספק אחד הסיורים הטובים שעשינו, צור היה משעשע ומעניין, היינו מופתעים כמה מהר הזמן עבר! בסוף הסיור גם קיבלנו מצור דף סיכום עם כל המידע שצריך (מסעדות, ספא, קניונים וכו') וגם המלצות נוספות, ובנוסף הוא גם ענה לנו בווטסאפ לכל שאלה שהייתה לנו אחרי הסיור, עזר לנו מאוד ולא היה מובן מאליו!!

אחרי הסיור נשארנו באיזור ואכלנו צהריים ברשת מקומית בשם "hummus bar", חומוס טעים מאוד ופיתה מצוינת! המשכנו להסתובב באיזור, ולאחר מכן הלכנו לעשות חדר בריחה! אנחנו עשינו חדר בריחה במתחם שנקרא נוור לנד, יש שם כמה סוגים שונים של חדרים ובנוסף בר ומסעדה, מאוד נחמד. דרך מצוינת להנות וקצת להתחמם מהקור :) אחרי החדר המשכנו לארוחת ערב במסעדת פור סייל – הגולש הכי טעים בבודפשט! ממליצות לקחת מנה אחת של גולש ואחת של שניצל, ואז לחלוק כולם ביחד, המנות עצומות!! :)

קישור לאתר של הסיורים - https://www.budapest4travelers.com/ המספר של צור - 36-30-140-1240+



יום שלישי

ביום השלישי הלכנו לטייל בצד של בודה! חצינו את גשר השלשלאות ברגל ואז עלינו דרך השביל שצמוד לרכבל, נוף מקסים ויפהפה, מושלם לתמונות!

הסתובבנו במתחם ואכלנו את עוגת הקרמשניט המפורסמת, טעים נורא!! מתחרטת שלא לקחנו עוד לדרך. עשינו סיור נחמד בבית הודיני, עם מופע קסמים קצר. הסתובבנו בארמון בודה, ראינו את החלפת המשמרות (בשעה 12 יש את המופע הכי גדול).

אחרי הסיבוב הלכנו לארוחת צהריים ולאחר מכן לאי מרגרט - מהמם ויפהפה קצת עצוב עכשיו בחורף. בכל מקרה היה כיף לצאת לרגע מהעיר ולראות קצת צמחייה, וגם ראינו קצת סנאים וברבורים שזה תמיד מרגש!

בשעה ארבע וחצי נפגשנו שוב עם צור לסיור השני שלנו איתו - סיור גרפיטי ברובע היהודי! היה מרתק ממש, טיילנו ברובע ושמענו על ההיסטוריה שלו, ראינו ציורי גרפיטי מהממים וחווינו את חיי הלילה ברובע. היה מדהים לשמוע כמה היסטוריה יש ברובע הזה ואיך הוא נהפך מאיזור יהודי לאיזור של ברים,מסעדות ומרכז חיי הלילה של העיר. כמובן שגם הפעם צור היה נפלא והעביר את הסיור בצורה קלילה ומעניינת!

בערב הלכנו לבר בשם טיקי בר. הבר ממש מגניב ומעוצב בסגנון הוואי, שותים בכוסות מיוחדות, קוקטיילים טעימים והגשה מקורית. יש גם משקאות לא אלכוהוליים לילדים במידה ובאתם עם הילדודס. מיקום של הטיקי בר - https://goo.gl/maps/a2PS7xTFzKL9uj6x6


יום רביעי

ביום הרביעי שלנו קצת התחלנו למצות את ארוחת הבוקר במלון, אז החלטנו להתפנק בקיורטוש לארוחת בוקר! עובדה מעניינת ששמענו מצור בסיור היא שקיורטוש זה בכלל רומני מטרנסילבניה! מה שכן לא היינו ממליצים על גלידה בתוך הקיורטוש מכיוון שהקיורטוש עומד בצד להתקרר ומתייבש בזמן הזה.

אחרי ארוחת הבוקר חזרנו לשים בגדי ים והלכנו למרחצאות סצ'ני! המרחצאות ממוקמות בכיכר הגיבורים, בריכות חיצוניות גדולות ומחוממות. בפנים ישנם בריכות מקורות בטמפרטורות שונות ובנוסף סאונה וחדר אדים. בכניסה מקבלים מעין שעון מסיליקון שאיתו אפשר לפתוח לוקר/תא אישי בהתאם למחיר ששילמתם ומחזירים אותו ביציאה.

היה נחמד מאוד, להיות בבריכות החיצוניות החמות בקור הזה היה ממש חוויה!

אחרי הבריכות חזרנו למלון, התקלחנו ונחנו.

החלטנו להמשיך את יום הפינוק והלכנו למסאג' אצל ליאן המדהימה, לא סתם כל הישראלים ממליצים עלייה בקבוצות, ללא ספק ממליצים בחום!

לאחר מכן המשכנו לארוחת ערב במסעדת מנזה, מסעדה מצוינת!! מחירים יקרים אבל שווים כל פורינט, היה טעים וחגיגי. האתר של ליאן להזמנות - https://lianmassage.hu/en/



יום חמישי

הגענו ליום האחרון בעיר, שהוא במקרה היה גם יום ראשון.

מעט חששנו מזה שזה יום ראשון ודברים יהיו סגורים, אבל הופתענו לטובה ואנחנו אפילו ממליצים על להגיע ביום ראשון.


התחלנו את היום בארוחת בוקר, ולאחר מכן המשכנו לשוק איכרים שמתקיים כל יום בפאב בשם סימפלה. הבנו שזה גם פאב מאוד טוב בערב, אבל לא הגענו אליו בשעות האלה.

השוק היה מקסים!!! המתחם מאוד מגניב ומלא פינות מיוחדות שכיף לשבת ולהצטלם בהם. גם הדוכנים היו יפים מאוד ומכרו מאכלים ודברים נוספים כמו תמונות וסבונים.

אנחנו קנינו מאפים, גבינות ועוגות ונהננו מאוד!


אחרי השוק הלכנו לבזיליקת סנט אישטוון. מאוד יפה אבל אין מה לעשות בה יותר מכמה דקות.

לאחר מכן ולמרות הקור החלטנו לאכול את גלידת הפרח המפורסמת. הגלידה הייתה יפה מאוד וגם די טעימה! בכלל כל האיזור של הבזיליקה היה מאוד תוסס והיה נחמד להרגיש את האווירה.


המשכנו את היום בשדרות אנדראשי. השדרות מאוד יפות, ונהננו להסתכל על החנויות היקרות.

בסוף הסיבוב בשדרות נהיינו רעבים ועצרנו לאכול במסעדה איטלקית טעימה מאוד שלצערי איני זוכרת את שמה.

חזרנו לנוח במלון ולארוז את המזוודות לקראת מחר.


החלטנו בערב לסיים את הטיול בשיט על הדנובה, החלטה מצויינת! הנוף היה יפיפה וזה היה סיום רגוע וכיפי לטיול.

את ארוחת הערב האחרונה החלטנו לאכול במסעדה הודית 😋

לאחר מכן חזרנו למלון, הלכנו לישון, קמנו מוקדם בבוקר ויצאנו לשדה התעופה.



סיכום

בקיצור, אנחנו מאוד מאוד ממליצים על העיר, היינו פה 5 ימים ומאוד נהנו ואפילו דיברנו על לחזור שוב, בסיור שעשינו צור הבטיח לנו שתוך יום יומיים נבין למה הוא עבר לפה, הבנו!!!

תהנו מהטיול שלכם, לא חובה להספיק לעשות את כל האטרקציות שכולם עושים ויש המון מקומות שלא מכירים בעיר הנפלאה הזו.

תודה לעיר על היופי, תודה לקבוצות השונות על העזרה לפני ובמהלך הטיול ותודה לצור על הזמינות בווצאפ לשאלות לאורך הטיול!


מצרפת גם קישור לדף של מאור שדרכו עשינו את

הסיורים עם צור:








243 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page