top of page
Search
  • Writer's pictureארזתי לבד-דורית בעולם

אמסטרדם

Updated: Jan 18, 2020

טיסה


את הטיסה הזמנתי כמה חודשים מראש אצל וויז, שילמתי 270 דולר על טיסת הלוך חזור לאדם, כולל מזוודות. אורך הטיסה הוא 5 שעות והמטוס היה חדש ויחסית נוח.

אתרים מומלצים להזמנת כרטיסים -



מלון

אנחנו השכרנו דירה דרך AIRBNB הייתה דירה מפנקת במקום מאוד מרכזי בעיר ועל יד טראם שממנו יכלנו לסוע לכל מקום בעיר, ממליצה לקנות סים או לחילופין להוריד מפה בגוגל מאפס מבעוד מועד בבית כך שתוכלו לנווט בקלות בעיר מבלי להסתבך (היתרון בלקנות סים זה שתוכלו לראות איזה קווים מגיעים לאן בזמן אמת ובלי סיבוכים 😊


אתרים מומלצים להזמנת לינה -



שפה


ההולנדים מדברים כמובן הולנדית, שפה שקצת מזכירה את הגרמנית. אך אין למה להילחץ כולם יודעים אנגלית ברמה כלכך גבוהה שאין שום בעיה להסתדר בעיר וההולנדים תמיד ישמחו לעזור ואפילו יעלו איתכם על הטראם רק כדי להראות לכם באיזו תחנה לרדת (מנסיון!)


מטבע ומחירים


המטבע בהולנד הינו אירו, שימו לב שהמחירים לא כלכך זולים ונעים בין 2-3 אירו למנה מהסופר, 10-15 לאוכל רחוב ומזון מהיר ו20-35 אירו לארוחה במסעדה רגילה.

תחבורה ציבורית


התחבורה הציבורי מאוד מאוד קלה בעיר (במיוחד עם גוגל מאפס) ובמידה ולא תסתדרו כולם ישמחו לבוא לעזרתכם, כרטיס חופשי יומי עולה 8 אירו


מזג אוויר


אנחנו היינו באזור אמצע נובמבר, מזג האוויר היה 10-15 מעלות במהלך היום וסביב ה5 מעלות בלילה, יחסית קר אבל לא מאוד נורא. הבעיה היחידה היא ימים שיש בהם רוח שגורמת ל10 להרגיש כמו 0 ☹

יום ראשון

הגעה לדירה וארגון המזוודות ולאחר מכן כמו שאומרים – התחלנו!

הגענו לכיכר רמברנדט והסתובבנו שם בלי המון תכנונים, פתאום מצאנו את עצמנו באזור של החלונות האדומים, מפתיע לראות רחוב כלכך גדול שכל הדברים האלה חוקיים, קצת היה לנו מוזר אבל זה משהו שחייבים לראות.



יום שני

הגענו לאכול ארוחת בוקר בבית קפה מקומי שנקלענו אליו, כל הארוחות עם נקניקים וביצים, אנחנו מאוד אהבנו את האינגליש ברייקפסט, סביב 15-20 אירו תלוי במקות ארוחה טעימה מאד בעלות 20 יורו לזוג

שוק אלברט


שוק מאוד נחמד עם המון אוכל, גבינות, תיקים, ארנקים, צעצועים, זרעים של פרחים וכו' מומלץ להסתובב שם ולהתרשם, אני מאוד אוהבת שווקים באופן כללי, גם אם אני לא קונה שום דבר.


קניות TIGER חנות שיושבת על כיכר רמברדנט, חנות בעלת 2 קומות עם כל מיני דברים חמודים, ופיצ'פקס ממליצה מאד להיכנס.

אחרי קפה ומנוחה קלה המשכנו לכיכר דאם בכיכר עצמה תמיד יש מופעי רחוב ואנשים. PRIMARK החנות האהודה על הישראלים, עם מחירים זולים וסחורה ברמה טובה, לחנות 6 קומות כאשר בכל קומה יש דברים אחרים לגמרי, כמובן שמומלץ למרות שלא צריך להמליץ עליה!

אחרכך המשכנו לרחוב האופנה בדאם סקוור, מלא חנויות מותגים מוכרים (ZARA, BERSKA וכו)



יום שלישי


ביום השלישי הלכנו לספוג קצת טבע ולראות את הוודלפאק המפורסם, השכרנו אופניים למרות הקור ונסענו לפארק, חוויה מומלצת מאוד!!! כיף לסוע בעיר ולהרגיש הולנדי קצת, בדרך עצרנו באיזה סופר וקנינו קצת גבינות ודברים ועשינו פיקניק קטן בפארק, ולמזלנו בדיוק יצאה קצת שמש 😊

אחרכך הלכנו להסתובב בעיר ולספוג קצת תרבות, העיר מאוד יפה ופסטורלית ואני מאוד ממליצה פשוט לאבד את עצמך שם, מלא תעלות ואופניים וכיף כיף כיף!!

אחרכך שצברנו מעט תאבון הלכנו לקנות את הציפס ההולנדי המפורסם, ציפס טעים עם מלא אופציות לבחירת רטבים, אנחנו הכי אהבנו את הרוטב בוטנים, מומלץ וטעים!!!



יום רביעי

ביום הרביעי שלנו החלטנו שנלך קצת לאטרקציות אז איך שלא נלך למאדאם טוסו המפורסם, מוזיאון שעווה מגניב עם מלא מלא דמויות של מפורסמים וידוענים, חוויה מאוד מגניבה וכיפית למרות שבין אמסטרדם למדינות אחרות שיש את זה אין המון הבדל כך שלא ממליצה ללכת אם כבר הייתם במדינה אחרת.

לאחר מכן בגלל שאנחנו מאוד אוהבים בירה החלטנו ללכת למוזיאון ההיניקן, מוזיאון חמוד שבוא אפשר לראות את כל תהליך ההכנה של הבירה ולקרוא על ההיסטורה שלה, והכי חשוב מקבלים כמה בירות כחלק מהסיור!!!

אחרי זה הלכנו לראות את האמסטרדם דאנג'ן, מופע אימה מגניב שמתאר את ההיסטוריה של הולנד ואמסטרדם בעין אחרת ובשיתוף הקהל, אנחנו מאוד אוהבים ואפילו היינו במופע כזה בברלין.

אחרי זה הלכנו לשתות עוד בירה בפאב מקומי באיזה שכונה לא מתויירת, היה מאוד נחמד והמקומיים היו מאוד נחמדים ושאלו אותנו שאלות, אפילו הביאו לנו צ'יפס חינם !! ישבנו שם ושתינו כמה כוסות עם המקומיים והמשכנו הלאה להסתובב בעיר כי למחרת חזרנו.

סיכום


אמסטרדם מאוד יפה והאנשים עוד יותר. כולם נחמדים ומחייכים כל הזמן ורק רוצים לעזור, ההמלצה שלנו היא פשוט לטייל, לקום בבוקר ולצאת להסתובב בעיר, ככה מוצאים את כל הדברים הכי מגניבים ובאמת סופגים את התרבות!

מקווה שנהנתם וניפגש בטיול הבאה, נקסט סטופ בודפשט!!!!!!



31 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page